Co je exkluzivní smlouva?
Exkluzivita znamená, že prodej nemovitosti zajišťuje pouze jedna realitní kancelář . Exkluzivní smlouva s kvalitním makléřem a dobrou kanceláří je jistota prodeje. Realitní makléř může prodat nemovitost za vyšší cenu a rychleji, než bez exkluzivní smlouvy a navíc se o všechno postará. Vy s tím nebudete mít žádné starosti.
Jaké jsou výhody exkluzivní smlouvy?
Motivace k co nejlepšímu výsledku
Makléř je motivován k prodeji za co nejvýhodnějších podmínek pro klienta. Čas není tak prioritní, jako v případě otevřených nabídek, a proto se makléř může zaměřit na různá inzertní média a na důkladnou marketingovou strategii nemovitosti.
Kvalifikace potenciálních kupujících
Naši makléři mají povinnost v případě exkluzivního zastoupení důkladně prověřit všechny zájemce ještě před prohlídkou. Takže přijdou na prohlídku již zájemci, které jsme si předem proklepli.
Jednání s jedním makléřem
Jednáte pouze s jedním makléřem. Máte větší kontrolu nad průběhem prodeje a nad vývojem zakázky. Máte dohodnuty jasné podmínky a jasný způsob prodeje. Důvěra = prostor pro řešení vašich potřeb a možných obav. Makléř se neobává investovat
čas a peníze do efektivní a kvalitní reklamy, protože má jistotu, že se mu investice vrátí.
Prodej přes celou síť
Přestože máte podepsanou smlouvu pouze s jedním makléřem, nemovitost je nabízena i všemi ostatními makléři, avšak za stále stejných podmínek (rozdíl oproti otevřeným nabídkám s různými kancelářemi). Makléř zastupuje exkluzivně pouze1 stranu a to prodávajícího. Získáváte výhody exkluzivní spolupráce (větší péče, investice do propagace a prodeje ze strany realitní kanceláře) a zároveň je nemovitost nabízena celou sítí kanceláří.
Jaké jsou nevýhody prodeje přes více realitních kanceláří?
Chaos na inzertních portálech
Makléři z různých kanceláří inzerují nemovitost za různé ceny. Nemovitost se v inzerci objevuje často pod cenou ve snaze makléře prodat dříve než ostatní. Také zákazníci často čekají, až stejnou nabídku naleznou za nižší cenu.
Pochybnost nabídky
Nabídka, která se na všech realitních serverech „provaří“, se stává nedůvěryhodnou a někdy i neprodejnou.
Nedostatečná inzerce
Pro makléře je prioritní rychlost – potřebují nemovitost co nejrychleji dát na trh, aby byli první. Kvalita inzerce a efektivnost, variabilita inzertních médií není prioritou, protože zakázka je nejistá. Seriózní zájemce nekvalitní prezentace nepřitahuje, ale odrazuje.
Tlak na podpis smlouvy
Jelikož makléři ví, že čas v případě otevřených nabídek hraje nejdůležitější roli, budou se snažit, aby klient podepsal s prvním zájemcem a to i v případě nevýhodné ceny. Makléř nezastupuje exkluzivně jen prodávajícího a ten se může stát obětí tlaku makléřů na cenu nemovitostí.